Als ondernemer heb je behoefte aan uitdaging, want elke dag hetzelfde, elke dag dezelfde stappen, een sleur daar zijn we niet van. Je wilt graag blijven veranderen. En dus gaan we aan de slag met nieuwe doelgroepen en/of nieuwe producten. Gewoon creatief zijn vinden we allemaal leuk. Ik zie het bij mezelf en hoor het ook terug bij andere ondernemers. Verandering is toch de enige constante in het leven.     

Maar elke keer veranderen gaat ten koste van het pad waarop je nu wandelt. Het pad waar je voor kiest. Je kan je tijd (en je geld) maar één keer besteden. En je kan je ook maar op één focussen.

Zo ook vandaag. Al sparrende met Noëlle over marketing strategieën (altijd goed om over na te denken) kwamen we op een nieuwe doelgroep voor haar product. En dat gaf zoveel energie, dat we het al snel alleen nog maar daarover hadden. 

Zoiets nieuws zorgt voor die uitdaging, zorgt voor avontuur. Maar voor je focus is het niet goed. We hadden het namelijk over de marketingstrategie om meer klanten te krijgen in haar huidige doelgroep. 

Conclusie: focus, focus, focus! 

Beslis waar je je op wilt focussen.
Maak die keuze.
Prioriteer de daarbij horende acties.
En ga doen!!

Ik weet zeker dat je op het pad dat je nu bewandelt al genoeg uitdaging en avontuur tegenkomt. 

Share This