“I have a dream” zei Martin Luther King vorige eeuw. En ik weet zeker dat deze man een missie had, een visie had en met een plan aan de slag is gegaan, in actie is gekomen. En hij heeft een beweging in gang gezet!
Wat wil jij? Een DAGDROOM, een NACHTMERRIE of SUCCES!
Als je een bedrijf hebt, heb je te maken met een heleboel kreten die je kunnen helpen je bedrijf neer te zetten. De kaders scherp te krijgen. Zodat je niet maar wat gaat doen.
Golden Cirkel, WHY, HOW, WHAT, missie, visie … het kan af en toe best lastig zijn om ze uit elkaar te houden, maar heel simpel gezegd is het voor mij, als zelfstandige, het volgende:
WHY => datgene waar ik (als persoon) in geloof
HOW => de manier waarop ik mijn geloof verkondig en dat doe ik o.a. middels mijn bedrijf
Missie => mijn bedrijf heeft een missie, de reden waarom mijn bedrijf bestaat, de kernwaarden, haar identiteit
Visie => de toekomstdroom van mijn bedrijf, de handen en voeten van de missie
WHAT => de producten en diensten waarmee ik de toekomstdroom, de visie ga realiseren.
Als jij niet in actie komt om je visie te realiseren dan blijft je missie een droom. En dromen kan fantastisch zijn. Of niet? Of wil jij die dromen echt gaan waarmaken?
Visie zonder actie is een dagdroom
Actie zonder visie is een nachtmerrie
En nu denk je misschien … ik ga gelijk beginnen. Ik ga aan de slag! Ik kom in actie! Super!
Het is verstandig om even goed na te denken wat je gaat doen, want zomaar in actie komen kan betekenen dat je als kip zonder kop gaat rennen, maar waarheen? Misschien wel naar je nachtmerrie.
Dus kom in actie maar doe dat met een plan, doe dat gestructureerd, doe dat met aandacht en focus.
Passie, visie en actie is de formule voor succes!
Vandaag start de KOM IN ACTIE challenge. Je kan nog aansluiten. Klik hier en meld je gelijk aan.
Tot snel!
Enjoy life 🧡!
Recente reacties